Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Ja nie mam LPG, byłem w ASO, pomierzyli i po 33 tys. km prawa strona nie trzyma normy.
    Zamówili sprężyny i będą wymieniać na gwarancji. Jednak trochę kich jak te spręzyny tak siadają.
    Mam pytanko jak bardzo skąplikowana jest wymiana. Czy wystarczy odpiąć amortyzator, czego dopilnować przy montażu, może jest jakaś różnica jak powinna być zamontowana spręzyna itp?
    Dziękuje z góry za wszelkie uwagii.

    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz


    • #77
      chyba trzeba myśleć nad gwintem.. coś mi tam po głowie chodzi
      BYŁA o1 rs
      BYŁA o2 1.6
      JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

      Komentarz


      • #78
        Zamieszczone przez mil
        Może to złudzenie optyczne, ale przez to że mam problem z tyłem. Przyglądam się wszystkim octavia 2 i te z TDI wydają się wyżej być.
        To nie złudzenie, to prawda- TDI zazwyczaj nie mają w bagażniku zbiornika LPG, co za tym idzie są lżejsze na tyle o ok. 60 kg a to widac niestety.

        Komentarz


        • #79
          prędzej TDI mają cięższy silnik i przód jest niżej stąd to może trochę widać tą różnicę :idea:

          Komentarz


          • #80
            Po wizycie w ASO zostało wysłane zgłoszenie mojej usterki wraz z dokumentacją do SAP. W odpowiedzi dowiedziałem się dzisiaj, że na dniach przyjdą nowe sprężyny (o innej charakterystyce) i zostaną bezpłatnie wymienione...warto jednak poświęcić trochę czasu i "powalczyć" o swoje
            O1 -> O2 FL
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=861220#861220

            Komentarz


            • #81
              Teoretycznie wszystkie OII LPG, które mają poniżej 384 mm powinny miec wymienione sprężyny?

              Komentarz


              • #82
                Dorzucę swoje 2 grosze. Sam nie mam gazu, ale mam podobny problem przy dalekim od maksymalnego obciążeniu (pusty bagażnik, bez pasażera, 2 osoby z tyłu). Nie dość, że tył wisi, to spece z salonu, gdzie auto było kupowane zamontowali hak tak, że za każdym progiem zwalniającym zahaczam nieprzyjemnie trąc konstrukcją od haka. Myślałem początkowo, że osłabiłem trochę zawieszenie, bo przewożę w bagażniku często rzeczy (30-40kg), ale to chyba za mało, żeby tak wpłynąć na siadanie tyłu. Teraz mam 119kkm, a problem zauważyłem przy ok 65kkm. Jako, że już mam po gwarancji, nie pozostaje mi nic innego jak działanie na własną rękę. Zamówiłem wspomniane w tym wątku sprężyny wspomagające/progresywne, więc dam znać jak się spiszą na trasie z obciążeniem(4 osoby+bagaże+box). Początek marca dopiero będę miał możliwość dokładnego testu.

                Komentarz


                • #83
                  A ja mam fabryczny hak i teoretycznie zawieszenie z tylu powinno byc sztywniejsze, a bez gazu tylko z zapasem nie stoi jakos wcale wysoko.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #84
                    Kochani Koledzy!

                    Ja mam chyba dokładnie ten sam problem. O2 FL + LPG 1/4 benzyny 1/2 Gazu - 364mm na tyle W piątek jadę na pierwszy przeglad po 15 tys. Poradźcie proszę jak przygotować auto i co zgłosić w serwisie?

                    Zatankować benzyny na full a gazu minimalnie do przeglądu?
                    Dzięki za wyrozumiałość dla kobitki

                    Komentarz


                    • #85
                      [email protected], to faktycznie nisko, niżej niż u mnie (384). Ja na wiosnę mam zamiar zabrac się za to na gwarancji. Benzyna do pełna, LPG do pełna, zapas -koło do kufra i zapewne będzie ok. 360mm, a to zdecydowanie za nisko.
                      Myślę, że to problem dot. wszystkich OII LPG, jak ktoś podróżuje solo, to do przeżycia ale toż to samochód rodzinny więc kuferek duży i 2+2 i lipa

                      Komentarz


                      • #86
                        No własnie nie jestem pewna tego czy tankować LPG na full, przecież to nie jest wyposażenie seryjne?

                        Dzięki dziadekk za radę

                        Komentarz


                        • #87
                          Zamieszczone przez kowal 2002
                          Wasil, zmierz jaką masz odległość w mm od środka dekielka felgi do dolnej krawędzi błotnika ( auto zatankowane do pełna PB+LPG ). U mnie też dupa strasznie siedziała i ostatnio wymienili sprężyny na gwarancji bez żadnego stękania. Miałem podobnie jak ty ( choć nie mam LPG ) trochę bagażu + żona z dzieckiem z tyłu i dupa waliła o progi zwalniające.
                          Kolego.
                          Dużo czasu zajmuje taka wymiana sprężyn z tyłu? Czy wystarczy odpiąć amortyzator?

                          Komentarz


                          • #88
                            Teoretycznie wystarczy amortyzator i ewentualnie jedna srube laczaca wahacz z piasta.

                            Czy duzo zajmuje, w garazu bez wysilku 2 godziny
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #89
                              wymienione sprężyny

                              Jestem już po wymianie sprężyn.
                              Seryjnych na seryjne, ponieważ w ramach gwarancji nawet za dopłatą nie można założyć innych.
                              Specjalnej poprawy nie ma. Tył podniusł sie około 1 cm (jest teraz 390, czyli w normie ale troszkę mniej niż wymiar podawany przez producenta jako bazowy), jednak zważywszy na to, że są to nowe sprężyny, to wydaje mi się, że po ułożeniu szybko mogą wrócić do stanu w jakim były stare. Oczywiście nie posiadam LPG.
                              Mechanik mówił, że można by spróbować założyć sprężyny od kombi, podobnież są bardziej twarde. Na temat tych sprężyn wspomagających powiedział, że jest to taka prowizorka i rozwiązanie zastępcze, lepiej założyć spręzyny od combi, a jak ktoś ma combi to od super B.

                              Pozdrawiam

                              Komentarz


                              • #90
                                Zamieszczone przez marcink_1
                                Mechanik mówił, że można by spróbować założyć sprężyny od kombi, podobnież są bardziej twarde
                                Nic bardziej mylnego w przypadku octavii....

                                Komentarz


                                • #91
                                  dokładnie, ja mam kombi, bak na full nie mam gazu w ogóle. Aha w bagażniku zgrzewka wody 6x1,75l. Pomierzyłem i z tylu wyszli 365mm.

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    no więc byłem wczoraj w ASO Ganinex w Katowicach i "pan kierownik serwisu" stwierdził, że nawet nie będzie oglądał, a co dopiero mierzył bo jak chciałeś chamie gaz do auto to teraz cierp... na moją sugestię, że nie ja sobie ten gaz założyłem tylko ASO/Skoda i nie obchodzi mnie czy ten zwis dupy jest winą gazu czy nie i mają coś z tym zrobić powiedział, że nie będzie nic robił bo to "pewnie i tak nic nie da". Po tym stwierdzeniu poczęstowałem go prezydenckim pozdrowieniem Spieprzaj Dziadu i wojskową "ku*wą waszą macią" i trzasnąłem drzwiami...

                                    po czym zadzwoniłem na serwis do Inter-Auto do danielcia w Krakowie i tam Panowie stwierdzili, żebym przyjechał, pomierzą, sprawdzą, opiszą i wyślą do SAP.

                                    zobaczymy co z tego wyniknie...

                                    co by jednak nie wynikło szczerze nie polecam ASO Ganinex w Katowicach z ich podejściem do klienta, szczególnie że już drugi raz się w ten sposób zachowali... widocznie im za dobrze suczymsynom :evil:

                                    [ Dodano: Czw 09 Lut, 12 13:27 ]
                                    jeszcze mi się pytanie nasunęło... czy wie ktoś na 100% czy w O2T i O2FL Liftback 1,6 (ewentualnie w tsi) są dokładnie takie same amory i sprężyny z tyłu?
                                    Turas 2 mit gas naturlich

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Myślę, że ten kierownik serwisu miał niestety rację, że wymiana spręzyn na takie same ne da wiele.
                                      Jak pisałem wyżej, ja wymieniłem na gwarancji i jest teraz w normie, jednak i tak poniżej wyjściowej wartości 394,4, a nie mam gazu i myślę, że po niedługim czasie będę miał tak jak miałem wcześniej.
                                      Jak masz gaz to tylko inne sprężyny albo dołożenie sprężyn wspomagających, ale to podobnież odpłatnie.

                                      Mam pytanie czy jak u mnie wymieniali sprężyny i odkręcali te śróby mocujące piastę od wachaczy, to czy powinni ustawić zbieżność, czy nic się nie zmieniło?

                                      Pozdrawiam

                                      Marcin

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        u mnie po 16kkm sprężyny wymienione w ramach gwarancji.
                                        ponoć "twardsze" - pożyjemy, zobaczymy.
                                        . dla Emidy w RSl.
                                        OII sprzedana


                                        Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          A wiadomo jakie sprężyny wstawiane są do Octavii Premia, która ma przeznaczenie stricte ładunkowe (swoją droga jeszcze jej nie spotkałem na drogach)? Moja O2Fl wlokła zad prawie po ziemi jak jechaliśmy w 5 osób:/

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Koledzy, chcąc wzbogacić ów temat pragnę podzielić się swoimi spostrzeżeniami po zamontowaniu w aucie sprężyn wspomagających/progresywnych firmy M.A.D. Ogólnie zebrałem się do decyzji zakupu ich po czytaniu tego tematu, gdzieś tam nawet ktoś wrzucał linka na tego typu sprężyny. Tył poszedł w górę, wygląda teraz jak nowy, rzekłbym nawet, że jak z pakietem na bezdroża tylko bez aż tak dużej twardości. Na zakrętach czuć sztywniejszy tył, co może nie dodaje sportowego charakteru, ale zdecydowanie wpływa na stabilność(brak bujania na łukach). Jeszcze porządnie fury nie dociążałem, ale w 3-4 osoby siedzi jak poprzednio bez obciążenia, nawet ciut wyżej. Garby teraz można pokonywać szybciej (czego nie czynię) bez czekania na "trrrrrr" z nisko osadzonego mocowania haku pod zderzakiem. Usprawniły też pracę tyłu, który po obciążeniu lub garbie nie wraca już bujająco do wyjściowej pozycji, lecz wręcz jednym nawet nie twardym ruchem. Sporo w bagażniku czasem wożę, dlatego się zdecydowałem na ten zakup. Jednym słowem? Polecam.

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              ukcik a jakie koszta ?
                                              Pozdrawiam
                                              Marek

                                              combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                ukcik, wrzuć zdjęcia jak możesz

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Zamieszczone przez marcink_1
                                                  Myślę, że ten kierownik serwisu miał niestety rację, że wymiana spręzyn na takie same ne da wiele.
                                                  ale ja twierdze, że trzeba je twardsze zmienić a nie na takie same, "pan kierownik" stwierdził, że nie chce mu się nic robić w tej sprawie bo nie ma sensu :evil:


                                                  W każdym razie byłem w czoraj w InterAuto i podejście niebo a zimia. Panowie zainteresowali się problemem, porobili pomiary, poopisywali. Pełna profeska. Potem spotkałem się z kierownikiem serwisu, który stwierdził, że mój zawias z tyłu (obecnie przy1/2 paliwa i pełnym zbiorniku gazu 358mm :shock: ) nawet jak na auto z gazem jest duuużo za nisko i stwierdził wymianę sprężyn z tyłu na twardsze. Aby dobrać je dobrze pojechałem jeszcze do drugiego oddziału InterAuto na pomiar nacisku kół/osi i rozkład masy samochodu (czy coś takiego, nie jestem fachowcem więc mogę to żle nazwać :? ). Kierowniki serwisu będzie do mnie dzwonił jak otrzyma springi w celu umówienia się na wymianę. Dziękuję za bardzo życzliwe i profesjonalne podejście, serdecznie polecam innym i dalej będę jeździł 80km do serwisu a nie 5 do zafajdanego Ganinexu :twisted:
                                                  Turas 2 mit gas naturlich

                                                  Komentarz


                                                  • Możecie napisać ile cm macie od ziemi do najniższego punktu tylnego zderzaka, ale mierzone z boku?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X